ضدعفونی کننده یووی استخری
نوشته شده توسط : estakhrbama

ضدعفونی کننده یووی استخری چیست

 

همه ما می دانیم که نگهداری و رسیدگی به استخر برای سلامت آب و همچنی کاربران بسیار حائز اهمیت است. روش های متعددی به این منظور وجود دارند، اما اگر به دنبال یک راه حل مؤثر می باشید، بهتر است تا از سیستم های ضدعفونی کننده یووی استخری که از نور ماوراء بنفش برای تصفیه آب استخر استفاده می کنند، بهره مند شوید. این سیستم ها مواد شیمیایی زیادی را در استخر شما توزیع نمی کنند و به همین دلیل برخی افرا‌د می گویند که آن ها در واقع یک روش بهداشتی بسیار موثرتر نسبت به کلر می باشند.

سیستم ضد عفونی کننده یووی استخری تقریبا به طور کامل و بدون نیاز به مواد شیمیایی عمل می کنند. در اصل، آن ها برای از بین بردن میکروارگانیسم های ناخواسته در استخر مانند میکروب کش ها عمل می کنند. پرتوهای تابشی اشعه ماوراء بنفش باکتری های مضر و سایر میکروارگانیسم های موجود در آب استخر شما را هدف قرار می دهند، دی ان ای آن ها را تغییر می دهند تا قادر به تولید مثل نباشند و سپس آن ها را می کشند. این سیستم ها در واقع جز فناوری های پیشرفته انسانی می باشند. سیستم های ضدعفونی کننده یو وی به طور مستقیم اشعه های فرابنفش را در معرض کاربران قرار نمی دهند بنابراین لازم نیست تا نگران تاثیرات منفی آن بر سلامت شناگران باشید.

سیستم های اشعه ماوراء بنفش در از بین بردن پاتوژن ها مؤثر هستند و تا حد زیادی بی نیاز به افزودن مواد شیمیایی می باشند، اما گاهی نیز ممکن است مقداری از آن ها را استفاده کنید. ضد عفونی کننده اشعه ماوراء بنفش سیستم 100٪ عاری از مواد شیمیایی نیست. سیستم های یووی استخری می توانند از برخی مواد شیمیایی، معمولا کلر، برای کنترل باکتری های موجود در آب استفاده کنند که برای بازگشت به فیلتر ممکن است مدت زمان بیشتری در آب زنده باقی بمانند.

 

نحوه کارکرد سیستم ضدعفونی کننده یووی استخری

قیمت یووی استخری

سیستم به گونه ای نصب شده است که ابتدا آب از طریق سیستم تصفیه استخری عبور کند و سپس از اشعه های ماوراء بنفش سیستم بگذرد. آب در داخل محفظه ای گرافیتی جریان می یابد که در آن یک نور اشعه ماوراء بنفش با حمله به آن دیواره های سلولی باکتری ها، جلبک ها، ویروس ها و سایر میکروارگانیسم ها را از بین می برد.

بیشتر استخرهای دارای این سیستم به طور همزمان از کلر نیز استفاده می کنند، اما باز هم در این صورت، آن ها بسیار کمتر از استخرهای شنا معمول دیگر به محصولات شیمیایی نیاز پیدا خواهند کرد.

نور اشعه ماوراء بنفش از محفظه گرافیتی خارج نمی شود، بنابراین، این سیستم راهی مطمئن و ایمن برای تمیز کردن استخر شما می باشد. به عبارت دیگر، هیچ یک از کاربران قرار نیست در معرض نور سیستم قرار بگیرند. به طور تقریبی تمام فرآیند ضدعفونی کردن آب در درون سیستم انجام می گیرد.

 

 

نحوه انتخاب سیستم ضدعفونی کننده یو وی استخری

این سیستم ها در برندها و انواع مختلفی قرار می گیرند و قیمت آن ها نیز بسته به نوع استخر شما و نوع سیستمی که انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود. بنابراین، بهتر است قبل از خرید، به گزینه های مختلف سیستم یووی استخری بپردازید تا اطلاعات کافی از تمامی گزینه ها بدست آورید. به طور کلی، عوامل اصلی موثر بر قیمت این سیستم ها عبارتند از:

اندازه لامپ

میزان آبی که می خواهید ضد عفونی کننده اشعه ماوراء بنفش شما آن را تصفیه کند

سیستم هایی که سریع تر عمل می کنند ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند. بسیاری از شرکت ها همچنین ضمانت حداکثر تا دو سال را برای محصولات خود ارائه می دهند و همچنین مدل ها و گزینه های متنوعی را برای شما در دسترس قرار دهند.

 

مزایا و معایب سیستم ضدعفونی کننده یووی استخری

قیمت یو وی استخری

درست است که این گونه سیستم ها از امتیارات و ویژگی های ممتازی برخوردارند، اما آن ها نیز مانند سایر روش های ضدعفونی کننده استخری برخی معایب خود را دارند. ما برخی از جوانب مثبت و منفی را برای شما در نظر گرفته ایم تا بتوانید نگاهی آگاهانه از روش کار این سیستم ها کسب کنید:

مزایا:

اطمینان حاصل خواهید کرد که استخر شما به دور از آلاینده ها و انگل های مضر است.

به مواد شیمیایی کمتری احتیاج خواهید داشت.

بسته به نوع برندی که انتخاب می کنید، سیستم های ضدعفونی کننده یووی می توانند در طولانی مدت بسیار مقرون به صرفه باشند.

معایب:

فرآیند ضدعفونی کردن تنها در حالتی اتفاق می افتد که آب زیر اشعه یووی قرار بگیرد. اگر نور برخی از باکتری ها را از دست بدهد، آن ها ممکن است دوباره وارد استخر شوند.

شما باید لوله هایی را که آب را به داخل استخر هدایت می کنند پاکسازی کنید.

لامپ اشعه ماوراء بنفش با گذشت زمان کارایی کمتری پیدا می کند، بنابراین به منظور تمیز ماندن استخر، باید مرتبا آن را تعویض کنید.

 

توجه داشته باشید که داشتن نظارت و متعادل سازی سطح pH در استخر شما بسیار مهم است، زیرا این امر می تواند بر سیستم تصفیه استخر شما تاثیر بگذارد.

 

ظرفیت و سایز سیستم ضدعفونی کننده یووی استخر

این سیستم های استخری باید متناسب با اندازه جریان آب پمپ استخر شما باشند. بنابراین بسیار حائز اهمیت است تا گنجایش آب استخر خود را مطابق با قدرت سیستم مد نظر داشته باشید. توجه داشته باشید که بیشتر سیستم های یووی استخری دارای تنظیماتی برای افزایش قدرت اشعه ماوراء بنفش خود می باشند، بنابراین اگر حس کردید که اثربخشی این دستگاه در کشتن آلاینده ها و عواملی بیمارس زا کم است، می توانید با مشورت با یک تنکسین استخری، قدرت اشعه سیستم خود را افزایش دهید.

 

نگهداری سیستم ضدعفونی کننده یووی استخری

این سیستم ها توسط فناوری نوین ساخته شده اند و به نگهداری و رسیدگی بسیار اندکی نیاز دارند. شما تنها باید به صورت دوره ای لوله های کوارتز سیستم را تمیز کنید و لامپ اشعه فرابنفش را در صورت خراب شدگی تعویض کنید. توجه داشته باشید که این سیستم ها از لامپ هایی با ماندگاری و طول عمر نسبتا بالا مجهز می شوند. تمام لامپ های یووی 13000 ساعت و یا 18 ماه با طول عمر مفید کار می کنند.

 

نصب سیستم ضدعفونی کننده یووی استخری

نصب سیستم یو وی استخری

در صورت امکان، سیستم های یووی باید بلافاصله بعد از فیلترها نصب شود، چرا که تاثیر اشعه ماوراء بنفش به وضوح آب بستگی دارد و حذف اکثر مواد جامد معلق باعث کاهش رسوب لوله های کوارتز و ریزگردها می شود.

در هنگام نصب باید تمام تجهیزات و لوله ها به درستی پشتیبانی شوند. از محفظه مرکزی لامپ ماوراء بنفش نباید برای پشتیبانی کار لوله ها استفاده شود زیرا ممکن است باعث آسیب رسیدن به محفظه شود.

محفظه اشعه ماوراء بنفش باید به گونه ای نصب شود که هنگام متوقف شدن جریان آب به صورت ناخواسته تخلیه نشود.

اگر نصب محفظه خطر گرفتگی هوا را ایجاد کند، باید دریچه ای برای تخلیه هوا در بالای محفظه قرار گیرد. این محفظه و پانل های دیگر سیستم نباید در زیر لوله های مخصوص لوله کشی یا تجهیزات شیمیایی استخر قرار گیرند. مواد شیمیایی که ممکن است اجزای سیستم را دچار خوردگی کنند، باید از تجهیزات یووی دور قرار داشته باشند.

به طور معمول، بهتر است از لامپ های یووی با فشار متوسط استفاده کنید تا بدون توجه به جهت گیری محفظه، خود لامپ ها به صورت افقی قرار بگیرند.

صافی ها باید در پایین واحد یووی قرار بگیرند تا در صورت هر گونه آسیب تصادفی از ورود شکستگی های کوارتز به استخر جلوگیری شود. صافی باید در محلی نصب شود تا در صورت نیاز، به منظور تمیز کردن قابل دسترس باشد. ترجیحا، بهتر است تا صافی را در داخل محفظه ای قرار دهید تا در صورت نیاز به تمیز کردن به راحتی قابل جدا کردن باشد.

مطالب مرتبط :

فیلتر تصفیه استخر

فیلتر شنی

فیلتر کارتریجی استخر

فیلتر دیاتومی استخر

پمپ استخر

پمپ تصفیه استخر

پمپ گرمایشی استخر

پکیج تصفیه استخر

گرمکن استخر

پکیج گرمایشی استخر

مبدل حرارتی استخر

چراغ و کنترل تجهیزات استخر

چراغ و پروژکتور استخر

تابلو کنترل تجهیزات استخر

کلرزن ، UV و ازون زن استخر

کفشور و نازل استخر

نردبان و دستگیره استخر

اسکیمر و گریل استخر

لوله و اتصالات استخر

تجهیزات نگهداری استخر

جارو استخر

کیت نگهداری استخر

جاروی رباتیک استخر

مواد ضدعفونی استخر

روکش

روکش استخری چیست و چرا استفاده می شود؟

تخت و سایبان استخر

کاشی و سرامیک استخری

کاشی استخری

تابلو کاشی استخری

رطوبت گیر استخر

تجهیزات تفریحی ورزشی استخر

تجهیزات نجات غریق استخر

سر جت و پایه جت استخر

 





:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: